Hjem > Bolig, Hagedam > Innedam for KOI

Innedam for KOI

28. september 2010

Innedammen til familiens koi.Jeg har nå ferdigstilt min innedam for familiens 4 små koi. Jeg håper de vil trives inne i vinter å spise seg store og fine.  Det er ikke umulig at det blir noen innkjøp av flere koi i vinter. Filtreringen virker bra nå og vannet er klart så det er nok kapasitet til flere.

Dammen er plassert i gangen under trappa. Den er bygget av 21 mm kryssfiner som er skrudd sammen. For å holde på vannet bruker jeg en EPDM gummiduk på ca 3X3 m. Innedamen  inneholder ca 500 liter vann. Jeg bruker en Gardena fontene pumpe med innebygd filter, et Biostep 11 filter med 11W UV lys og en liten luftpumpe for å holde vannkvaliteten på topp.

Relaterte saker:
Akvariefisk er på klagetoppen.

Kategorier:Bolig, Hagedam Tags: ,
