Hjem > Bandy > Topp 5 – herre bandy spillere i Norge siste 30 år.

Topp 5 – herre bandy spillere i Norge siste 30 år.

4. oktober 2010

Jeg har vurdert og rangert de spillerne jeg mener fortjener en plass på denne topp 5 listen. Det er sikkert mange andre som mener noe annet. Kriteriene for valg av de 5 er prestasjoner på klubb og landslag, bandy taktikk, tekniske ferdigheter, personlighet på og utenfor banen. De fleste har jeg lært å kjenne under min tid som materialforvalter på landslaget i 15 år.

1. plass Pål Hanssen

2. plass Pål Østensen

3. plass Erik Nordbrenden

4. plass Christer Lystad

5. plass Ole Blom

Jeg har også lyst å nevne noen andre som kom høyt, men ikke helt kvalifiserer til topp 5 lista. Tom Andersen, Erik Brekka, Nicolay Hauger,  Dag Kåre Lunden, Helge Moen, Thomas Moen og Christian Waaler. Det er mulig jeg har glemt noen som burde være med.

Hvordan er din topp 5 Liste?

  1. Ung bandydommer
    6. oktober 2010, kl. 01:14

    Hvis man ser på kriteriet, åssen personen er både på og utenfor banen, så har ikke Lystad noen verdens ting på den lista der. Du må enten være fra Særp eller døv for og og ikke ha fått med deg alt av klager, roping og rett og slett frekke bemerkelser på banen. Moro at Blom er på lista, han hadde stilt sterkt som meg og gleder meg til og dømme han i Eliteserien igjen i år. Verdens faireste spiss, uten tvil!

  2. Terje Ask Olsen
    6. oktober 2010, kl. 22:40

    Per Waage

    • 7. oktober 2010, kl. 09:09

      Jeg tror ikke Per Waage hadde klart seg i svensk eliteserie med hans holdninger til idretten. Hav var fantastisk i mål, og mange ganger kåret til verdens beste i VM, men Norge vant jo aldri noen medaljer i hans periode på landslaget.

  3. Even
    13. november 2010, kl. 18:52

    Hvorfor utelater du Marius Austad? Marius er norges beste spiller, ved siden av T.Moen for øyeblikket.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer er stengt.
