Hjem > Bandy > Topp 5 – dame bandy spillere i Norge.

Topp 5 – dame bandy spillere i Norge.

10. oktober 2010

Jeg har nå vurdert og rangert de dame spillerne jeg mener fortjener en plass på denne topp 5 listen. Det er sikkert mange andre som mener noe annet. Kriteriene for valg av de 5 er prestasjoner på klubb og landslag, bandy taktikk, tekniske ferdigheter, personlighet på og utenfor banen. Både bandy og rinkbandy spillere  er vurdert. Jeg kjenner alle fra  min tid som materialforvalter på landslaget.

1. plass Marianne Dahlstrøm

2. plass Vibeke Tonning

3. plass Linda Manley (Tidl. Kristiansen)

4. plass Sigrid Lise Nonås

5. plass Helle Lillejord

Jeg har også lyst å nevne noen andre som kom høyt, men ikke helt kvalifiserer til topp 5 lista. Hanne G. Nikolaysen, Beate Bjølgerud Nygaard, Lene Skrettingland og Hanne Teigstad.

Hvordan er din topp 5 liste?

