Hjem > Bolig > Energi og vedpriser i Norge kommende vinter.

Energi og vedpriser i Norge kommende vinter.

19. oktober 2010

Til denne fyring sesongen har jeg ikke kjøpt inn strøm på fast pris. Jeg pleier å finne gode tilbud via strøm kalkulatoren til Dinside.no, men i år traff jeg ikke helt. Ved derimot er kjøpt inn. Til hytta i Etnedal betalte jeg 850 kr pr kubikk for bjørk. Det er ferdig fraktet til hytteveggen. Jeg har kjøpt inn to kubikk så jeg har nok til langt ut i mai. Det er luksus det. Bare å bære den rett på plass. Hjemme har jeg importert fin blandingsved fra Finnskogen til kun 650 kr kubikken. Der er rene røver prisen. 4 paller står i garasjen og den veden er fin og tørr og brenner fint i ovnen som er en Contura 650. Jeg har vurdert mulighetene for varmepumpe, men fortsatt er det så store kostnader for installasjon i forhold til inntjening at jeg har droppet dette som er alternativ til ved. Jeg ble heller ikke mer lysten på varmepumpe etter å ha lest på Dinside.no om luft til luft varmepumpe.

Norsk Ved finner du mye fakta om ved. På Dagbladet finnes det en fin artikkel om energi i boliger som kan anbefales.

Kategorier:Bolig Tags: , , , , , ,
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. 22. november 2010, kl. 18:32
Kommentarer er stengt.
