Hjem > Blues og rock > Dire Straits – Skaperne av penger for ingenting.

Dire Straits – Skaperne av penger for ingenting.

25. oktober 2010

Jeg savner Dire Straits og ble glad når jeg fant en ny artikkel om bandet på Nettavisen. Journalist Pål Nisja-Wilhelmsen har skrevet en kortfattet grei biografi med linker til mange av de populære videoene. Jeg har fulgt bandet fra 1985 da jeg kjøpte min første bærbare Sony CD spiller og 2 stk CD. Det var Dire Straits «Brother in Arms» og Pink Floyd «The Wall». Først var det Money For Nothing som var min favoritt låt, men nå er det nok låta Brother in Arms jeg liker best. Slutten på denne låte er fantastisk. Når den blir spilt på radio fades den dessverre ofte ut ut rett etter siste verset. Front figur i bandet Mark Knopfler har kommet med mye bra musikk etter oppløsningen av bandet, men for meg er det lite som kommer opp i mot det gamle.

