Hjem > Bolig > Sprengkulden gir prishopp og spesielt på elektrisk energi i dag

Sprengkulden gir prishopp og spesielt på elektrisk energi i dag

30. november 2010

De siste ukes ekstremt lave temperaturer ser ut til å holde seg og det blir kanskje ennå kaldere neste uke. Dette påvirker dags prisene på strøm. Bare det siste døgnet har strømprisen gått opp svimlende 23 prosent på ett døgn i Midt-Norge og Nord-Norge, viser en oversikt fra Dine Penger. Vi forbrukere må også bli flinkere til å bytte strøm leverandør. Det er noen kroner å hente, men viktigst er signalene vi gir strøm leverandørene at vi ikke er fornøyd med dagens priser. Norge ligger nå på Europa toppen i høye strømpriser.  Regjeringen må nå ta tak i problemene for å sikre oss forbrukere en jevnere strøm pris over hele året.  Etter at monopolet ble opphevet har det gradvis blitt solgt mer og met ut av landet. Jeg tro vi i fremtiden kan glemme de “gamle” strøm prisene og forvente oss et mer vanlig Europeisk nivå dessverre. De gamle kommunale kraftselskapene er nå blitt til rene mafia virksomheten. Om dette hadde hent i Russland ville alle norske ordførere blitt betegnet som mafia bosser. Det er vi forbrukere som står igjen som offer. Jeg er glad jeg har gode muligheter for billig ved og en moderne rent brennende ovn.

Relaterte saker:
Sprengkulden gir kraftig prishopp på strøm i dag
Slik kan du påvirke strømprisene
Nytt pris hopp på strøm 1. desember
Så mye tjener strømtoppene i Norge
Venter dobbel strømpris i desember

  1. Alexia
    30. november 2010, kl. 15:33

    Jeg synes strømmarkedet er latterlig, og de gir blaffen i forbrukerne som må betale mye for at de har solgt den egenproduserte strømmen til utlandet. Vi, Norge, kjøper strøm fra UTLANDET, fra blant annet atomkraftverk i Sverige som sendes hit! Dermed blir prisen skyhøy! Samtidig selger vi ut vannmagasinene til de er tomme til UTLANDET og når vannmagasinene er tomme må vi IGJEN betale dyrt for at de har solgt seg stuprike til utlandet.

  2. Pensjonisten
    30. november 2010, kl. 16:14

    Nå drar jeg på hytta. Der har jeg peisovn, samlet bjørk og masse kvister som tømmerhoggerne ikke ville ha i sommer. Fyrer også med kongler som jeg samlet og tørket. Har også solceller og slipper å betale for strøm. Har bare litt strøm på hjemme, da jeg er heldig og bor i høyblokk så frysing av rør er utelukket.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer er stengt.
