Hjem > Bolig > Spar strøm med billig-dingser

Spar strøm med billig-dingser

24. januar 2011

Det kommer stadig mer avansert teknologi for alternativ oppvarming og sparetiltak på markedet. Men det koster. Har du ikke hundretusen kroner ekstra å bruke på dette, finnes det enkle og billige alternativer. Ett av dem er koblingsur. jeg bruker selv koblingsur på barnerommet så ikke lyset står på hele natta. De nye digitale koblingsurene kan man også sette på random så lyset går av og på til forskjellige tider når man er bortreist. En digital energi måler kan også være kjekt å ha så man kan se hva de forskjellige husholdnings produktene trekker. Ikke sett den på en stor flatskjerm, du blir bare så skuffet over at denne trekker like mye som en 500w varme ovn. Med flere timer TV titting blir det mye strøm.

VG – VG Nett| Dine Penger : Spar strøm med billig-dingser.
VG – Se din strømpris i stor oversikt.
VG – Frp-er opptrådte som publikumsgjest i srøm debatt på NRK
VG – Hvor mye koster en dusj

Kategorier:Bolig Tags: , ,
  1. effjusikay
    24. januar 2011, kl. 19:52

    Her går det mye på telys og stearinlys og så slår jeg av flere lamper – det er jo så koselig med levende lys 🙂 Jeg har en sånn som skal stilles inn men jeg er vel for dum, jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle bruke den. Men levende lys, det skjønner jeg 😉

    • 24. januar 2011, kl. 19:57

      Det er mye kos med levende lys, men pass på brann faren.

      • effjusikay
        24. januar 2011, kl. 20:05

        Ingen fare – en pipebrann i livet er mer enn nok. Man får respekt for åpen flamme…

  2. jadda
    24. januar 2011, kl. 22:15

    Idiotsikker investering
    Et koblingsur har en levetid på minst fem år. Investeringen i koblingsur har du sannsynligvis tjent inn i løpet av 14 dager!

    Vell må si meg uenig der. jeg handlet MANGE koplingsur i forskjellige prisklasser for ca.2 år siden og har 4 som virker som de skall en 3/4 full bærepose kunne jeg bare kaste.
    alle var jordet og av 16A «3600W» typen. kjøpt på jernia,biltema og claes ohlson. så mye sparte jeg ikke på 14 dager. kansje jeg har tjent dem inn via de 4 som virket.
    ja jeg kunne byttet dem men liker ikke å stå å krangle med betjening så kaster dem og går i annen butikk istedet.

  3. rolf friestad
    31. januar 2011, kl. 11:21

    fantastisk, dette er jo bra for pensjonister som stort sett er hjemme hele dagen, kan jo tenke at en er uten en tur og kle seg godt, så en slipper å fryse. eller så er den den tingen som skjeldent kommer frem, at hvis en har elektrisk oppvarming, er det ingen ting å spare på sparepærer innendørs i den kalde årstid

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer er stengt.
